-tot stilstand-

 

maar deze boom dus waarvan
de net ontschorste stam nog
rechtop en mijn hand ligt al op
dat natte, gladde en nog levende
vlak onder zijn huid en had ik dan
iets warms en kloppends verwacht
zoals bij een dier, net gevild,
met al dat rozige, glimmende
niet voor mij bedoelde
maar wat ik dus voel is
de machtige koelte van aarde zelf
die mijn hele lichaam doorstroomt
en me hier midden in het veld
nog enkel met boomgedachten
tot een abrupte stilstand brengt

 

Marc Tritsmans, uit  Het Liegend Konijn, oktober 2013

Leave a Reply

